JGBS – strategia rozwoju przedsiębiorstwa i zdobycie rynków zagranicznych

JGBS na świecie

JGBS na świecie

Brak uznanej marki Polski jako kraju na świecie, brak wystarczającej odwagi by wyjść poza strefę komfortu, brak kadry z doświadczeniem międzynarodowym, nieznajomość rynku, ryzyko utraty środków oraz brak obycia i kontaktów w świecie międzynarodowym to tylko kilka powodów, które przyczyniają się do ciągle niskiej ekspansji polskich podmiotów na rynki zagraniczne.

Oczywiście znajdzie się kilka perełek, takich jak m. in. PESA S.A., Oknoplast Sp. z o. o., Inglot Sp. z o. o.; czy Fakro Sp. z o. o. Jednakże nadal możliwości polskich podmiotów są wykorzystane tylko w niewielkiej części.

Cieszy jednak, że zainteresowanie tym tematem jest coraz większe, a polscy przedsiębiorcy śmielej decydują się na podjęcie stosownych kroków. Jak jednak postawić je w odpowiedni sposób? Jak zdobyć Klientów? Jak poruszać się w gąszczu nieznanych praktyk biznesowych, regulacji i przepisów? Jak dostosować biznes do realiów poszczególnych Państw i kultur?

Można działać samemu, metodą prób i błędów, które czasem niestety zmuszają do zaprzestania ekspansji. Jednak efektywniejszą i z pewnością tańszą w ostatecznym rozrachunku jest opcja skorzystania z porad i pomocy ludzi, którzy sami przechodzili przez tego typu procesy.

 

JG Business Support Sp. z o. o. posiada międzynarodowy team, członkowie którego zarządzali dużymi grupami kapitałowymi i wprowadzali polskie podmioty na rynki zagraniczne. Nasze współpracujące biura w Szanghaju, Hong Kongu, São Paulo, Lizbonie, Santiago de Chile i La Paz pozwalają w szybki i efektywny sposób podbijać nawet najodleglejsze rynki. Mamy własnych handlowców i agentów na całym świecie, co pozwala nam na prowadzenie efektywnego zewnętrznego działu eksportu, jak i importu w wielu branżach.

Bardzo często widzimy polskie produkty w krajach takich jak Brazylia czy Chiny (np. jachty). Jednak krajowe podmioty nie sprzedają ich bezpośrednio, a przez licznych pośredników, którzy zbierają najwyższe marże na tych intratnych rynkach. Jest to zatem model całkowicie odmienny od stosowanego przez np. niemieckie czy duńskie podmioty, które same docierają do Klientów, ewentualnie płacąc relatywnie niewielkie prowizje swoim agentom. Chcemy, by polskie firmy w pełni czerpały z możliwości nieograniczonego dostępu do wielu rynków, by chwaliły się swoją polskością, a przede wszystkim, zarabiały już pieniądze pozwalające na dokonywanie następnych inwestycji i podbijanie kolejnych rynków.

Co polskim firmom daje współpraca z nami?

  • Przygotowanie firmy strukturalnie, organizacyjnie i mentalnie do wejścia na rynki zagraniczne.
  • Przygotowanie strategii zdobywania poszczególnych rynków.
  • Wyszukiwanie kontaktów.
  • Pomoc w uzyskaniu finansowania i przygotowanie strategii finansowania.
  • Ocena rynków.
  • Doświadczony dział importu i eksportu.
  • Formalna organizacja wejścia na poszczególne rynki (w tym na trudne rynki Afryki, Azji i Ameryki Południowej).

Działamy na wszystkich kontynentach.